Monday, June 11, 2012

Adakalanya dalam hidup ini kita perlu menangis agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & ketawa ... dan adakalanya kita juga perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata ... Kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini kita pasti tidak akan merasai kemanisan dikemudian hari

Saturday, May 28, 2011

Akan ku pergi bersama kenangan yang terukir saat bersama mu.. kenangan ini tak akan pernah luput dari ingatan... selamanya.. hanya kau kekasihku dan hanya aku kekasihmu.. aku ingat janji-janji mu bahawa apapun yg terjadi hanya aku dihatimu...tetapi ..adakah kau masih ingt janji2 mu itu ???
jka titisan hujan membsahi jendela mu,itu tnda airmata ku menitis merindui mu,jka ada darah yg menitis dari jari mu,it2 tnda sesuatu yg buruk terjdi pd diriku,jka kau dpt melihat aq d dlm tido mu,aq igin mgucpkn slmat mlm pd mu
Disuatu hari kau datang dan bertanya padaku apa yg lebih penting.......Dirimu atau nyawaku...dan aku menjawab nyawaku lebih penting....dan kau pun berlalu dengan penuh kekecewaan......tanpa pernah kau sedari bahawa kaulah nyawaku itu.....sesungguhnya kau adalah cinta dan nyawaku dalam hidup ini...tiada orng lain dalam hidupku dan tiada sesiapa lagi hanya kau seorng sahaja dalam hatiku...
Mencintaimu adalah perkara terindah yg pernah berlaku dalam hidupku. Mana mungkin aku melupakanmu seumur hidupku. Kaulah kekasihku yg pertama dan terakhir.

Org kata kita hanya jatuh cinta sekali saja. Tapi setiap kali aku mendengar suaramu, aku jatuh cinta sekali lagi!
Jika kau hidup sehingga 100 tahun
aku hanya ingin hidup hingga 99 tahun kerana aku tak rela hidup tanpa kau
...

Friday, May 27, 2011

Hello..
Aku pencuri
dan aku di sini nak curi hati kau ..haha
Kalau cinta ibarat penyakit,aku tak nak makan ubat.Biar aku merana diserang penyakit ini krn aku ingin kau tahu betapa aku mencintai kamu!
Hello..U ada plaster tak?? I luka teruk sebab jatuh cinta pada U!
Andai kau dapat melihat hatiku
Andai saja kau dapat membaca fikiranku
Betapa ruang jiwaku penuh bayangan dirimu,
Menghiasi hari-hariku
Senyum dan suaramu teduhkan jiwaku
Cintailah aku dengan kesungguhanmu
I wanted to send you all my love but the postman said it was too big !!!!!
LOVE is something beautiful,a desire, a feeling that one would like to catch. LOVE is the feeling that makes you feel alive. LOVE is something that may never go away!
Love is like war ... Easy to start ... Difficult to end ... Impossible to forget...

Wednesday, May 25, 2011

You Are My No.1 dear [^_^]
Dear (: I Will Alwayz Luv u .. Will Alwayz Miss u ,miss u ,miss u ..Muachz..! heeeee♥ 



Aku cuba tuk melupakanmu di setiap langkahku
tapi ku tak bisa…
Aku cuba tuk jalani hari dengan penggantimu
Aku juga tak bisa..
Aku cuba menghapus kenangan indah bersamamu,
tapi ku tetap tak bisa...
Kenapa…?
Kerana aku masih ‘’mencintaimu’’..
knpa titisan air mata
jatuh demi seseorang yg
tak pernah jd kepunyaan ku
knpa aku merindukan
seseorang yg tak pernh
bersamaku,
dan ku b'tnya knpaku
mencintai seseorang
yg tak mencintai aku ...

bila kau menangis. .hatikupun turut bersedih
bila kau senang. .hatikupun turut berbunga
bila kau gelisah. .hatikupun turut gelisah ,

ini semua. . .
kerana kita. . .
SEHATI. . .
Mengenalmu adalah suatu anugerah
Menyakitimu adalah suatu larangan
Mendampingi hidupmu adalah suatu kebahagiaan
Meninggalkanmu adalah suatu kebodohan..! huhu :'(
Cintamu adalah anugrah untukku sbb krn cintamu hatiku bhgia, ku ingin slalu bersandar di pelukmu krn hanya kmu yg pantas menjagaku dan jagalah pula hati dan cintaku spt bulan yg slalu menjaga malam di waktu gelap, yakinkan hatimu aku milikmu dan hanya untuk ''KAMU''

Monday, May 23, 2011

orang di barat kata permata itu indah aku diam…..
orang ditimur kata intan itu indah aku diam
orang diselatan kata emas itu indah aku diam…..
orang Di barat,timur,selatan semua diam….
saat aku katakn KAMULAH YANG TERINDAH………
Mengapa begitu mudah bagiku tuk mencintaimu..
Tapi begitu berat bagiku melupakanmu..
Kini ku tahu mengapa..
karna aku begitu mencintamu
In My Dream You Are Mine But In My Life You Are A Dream.

Sunday, May 22, 2011


Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak. Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka. Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu.
Bagaikan syurga tanpa bidadari..Kau ibarat hembusan nafas terakhir..Pulanglah sayang..Usah kau berpaling..Disini ku pasrah menanti..
cinta itu sumber kebahagiaan, sekaligus sumber kesedihan! kerana pada saat kita mendapati cinta itu, maka saat itu lah kebahagiaan muncul..tapi pada saat cinta itu hilang maka saat itulah cinta berubah menjadi kepedihan…
dIa uNtUKku bUkaN uNtUkMu,dIa mILikKu bKn mILikMu.....pErgILah kAmU jGn KaU gAnGGu bIARkaN aQu mNdEkaTInya....kU sAraNkAn eNgKaU mUnDUr sja......
l0ve nOt 0nly
mean CINTA
l0ve alsO mean SAYANG
l0ve n0t Only 4 C0UPLE
l0ve alsO 4 FRIEND
l0ve n0t Only eNd with MARRIED l0ve als0 end with a
true FRIENSHIP..........

LoViNg yOu iS MoRe tHeN JuSt a dReAm cOme tRuE aNd eVeRyThInG ThAt i dO Is oUt oF LoViNg yOu.....LoViNg yOu iS EaSy cAuSe yOu'rE bEaUtIfUl CaUsE LoViNg yOu hAs mAdE My lIfE sO BeAuTiFuL....aNd eVeRyDaY oF My lIfE IsfIlLeD WiTh lOvInG YoU....
hari2 b'lalu
tentunya dsisimu teman2 yg
lebih baik dari ku....
namun ketahuilah.....
apa yng ku ada hanyalah satu
hati yng m'doakan dirimu
geMbiRA selaLU..........
Yang membuat kita sedih adalah,
melihat orang yang kita sayangi menyayangi orang lain..
tapi ada hal yang lebih menyedihkan adalah,,
melihat orang yang kita sayangi pura2 menyayangi kita, hanya untuk buat kita tersenyum..

^^ haha~

ketika secebis rindu itu rebah ke bumi..
myembah diri yg kusam..
ku kutip cebisanya lalu ku tampung..
di hati yg sarat pilu meruntun cinta itu..
mnjadi perca2 kbhagiaan..
wlau sdikit nmun ckup utk mnjadi bekalan kkuatan..
agar dpt ku lalui stiap nyawaku..
tnpa cnta itu..
rndu itu saksi..
rndu itu bukti..
hnya cnta itu di hati..hngga hjung nfasku nanti..
Jangan kau ucap kata cinta jika sememangnya kau tidak memahami dan mengerti erti cinta yang sebenarnya..Jangan kau ucap kata cinta jika kau tidak mahu mencinta..Jangan kau ucap kata cinta jika kau hanya ingin menyakiti tanpa rasa cinta..Ucaplah kata cinta jika kau benar mempercayai dan jujur mengasihi dirinya..Namun,jika kau membencinya jangan ucapkan kata benci kerana kesakitan dicintai lebih baik dari kesakitan dibenci..Jika kau mencinta,katakanlah sejujurnya kepada dirinya agar bahagia itu tidak menangis untukmu..dan jika dirimu mencintainya,jangan pernah kau sakiti hatinya dengan menyakiti insan yang disayanginya..janganlah kau lukainya dengan dirimu,biarlah kau sakiti dirinya dengan hatimu..sakitnya hati mencintai lebih baik dari sakitnya hati membenci insan yang dicintai..
10 perkara yang membuktikan lelaki itu rumit,hehe...


1.Jika kamu melayannya dengan baik, dia fikir kamu jatuh cinta kepadanya.
Jika tidak, kamu akan dianggapnya sombong.


2. Jika kamu berpakaian cantik, dia fikir kamu sedang cuba untuk menggodanya.
Jika tidak, dia kata kamu kekampungan.

3. Jika kamu berdebat dengannya, dia kata kamu keras kepala.
Jika kamu berdiam diri, dia kata kamu tak ada IQ tinggi.


4. Jika kamu lebih pintar daripada dia, dia akan jatuh air muka.
Jika dia yang lebih pintar, dia terasa dirinya hebat.


5. Jika kamu tidak cinta padanya, dia akan cuba mendapatkanmu bermati-matian.
Jika kamu mencintainya, dia akan cuba untuk meninggalkanmu.


6. Jika kamu beritahu dia masalahmu, dia kata kamu menyusahkan.
Jika tidak, dia tuduh kamu tidak mempercayainya. .


7. Jika kamu cerewet padanya, dia anggap kamu seperti seorang pengasuh .
Jika dia yang cerewet pada kamu, itu kerana dia mengambil berat.


8. Jika kamu mungkir janji kamu, kamu tidak boleh dipercayai.
Jika dia yang ingkari janjinya, dia melakukannya kerana terpaksa.


9. Jika kamu menyakitinya, kamu sangat kejam.
Jika dia yang menyakitimu, itu kerana kamu terlalu sensitif dan terlalu sukar
untuk dijaga hati.


10. Jika nota ini di baca oleh mereka yg bernama lelaki, mereka pasti bersumpah semua
ini tidak benar..
dulu die lah PERMATA, sakarang die lah KACA
dulu die lah MADU, sekarang die lah RACUN
dulu die lah PAKWE, sekarang die lah X'PAKWE
dulu die bagi SUKE, sekarang die bagi LUKE
dulu die bagi BAHAGIE, sekarang die bagi DUKE
dulu die bagi KETAWE, sekarang die bagi AIR MATE
dulu die kate I LOVE U, sekarang die kate I N0 NEED U
dulu die kate I MISS U, sekarang die kate I HATE U... :"(
I Hate you!!
H=hpy 2 know you
A=alway miss u
T=take u in my mind
E=every time never forget u
U really make me HATE u so much
,,,I Hate You,,,
Bkn kupinta pertemuan jika akhirnya perpisahan yg mendatang. Bkn kurayu utk diriku dicintai jika akhirnya aku ditinggalkan. Benarkah kata janji itu hanya manis di mulut ttpi menjadi racun berbisa jika ia tidak dikotakan. Ataukah aku yg terlalu berharap utk memiliki hatimu sdgkan engkau hanya ingin memainkan perasaanku? Butakah cintaku atau b'salahkah diriku yg terlalu mengharapkanmu utk m'gisi bunga2 cinta segenap ruang hatiku...
1] Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya

hanya ada kamu satu-satunya.

2] Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap

menjadi impiannya.


3] Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu

merasa berat badan kamu sudah bertambah.


4] Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu

5] Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’,'Selamat Hari Minggu’, ‘Selamat Tidur’, ‘Take Care’, dan lain-lain

lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang

berbeza,bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

6] Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon

untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.


7] Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu

sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya.Dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat

bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.

8] Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa

pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya,berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau

tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

9] Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia

ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.

10] Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon

untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.


11] Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan tanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan

mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.

12] Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi

baginya barang itu sangat istimewa.

13] Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung.

Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.

14] Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat dengan kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.

15] Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran

yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh

di mata, jauh di hati?’

16] Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17] Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau

mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.

18] Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika

kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

19] Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!.

bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar

mana permintaan mu.

20].Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS

dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas

dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.

21] Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari

kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.

22] Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak

pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.

23] Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin

mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu,dia pergi tanpa menyalahkan kamu,

kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

24] Walaupun seribu gadis pernah datang namun gadis-gadis itu tidak pernah sebaik kamu baginya kerna baginya kamu adalah sebab dia melakukan yg terbaik demi cintanya padamu.

25] Dia tidak pernah melupakan kamu dalam doanya dan kamu tidak akan kesunyian selagi dia masih hidup cuma kamu tidak menyedari kerana dia menyinari hidupmu tanpa disedari

Cinta _ sayang _ Suka _ Minat

Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)

Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)

Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

bila kita syg

Bilew kitew cyg org tu,
Kita tnggu dia lame pn x per,
Tp biler dia tnggu kiter???dia mrh2...
Ati kate ala,adatlah ada yang mnunggu & d’tnggu...

Bilew kitew cyg org tu,
Kiter x tdo pn x pe lyn dia yg ngah bsn,
Tp biler kite bosan,ada dia lyn kiter???
Ati kate,x pe dia busy kott!!!

Bilew kitew cyg org tu,
Kita gdh ngan dia,kita dim jea...
Tp dia heboh 1 dunia...
Ati kate x pe,dia tension tue...

Bilew kitew cyg org tu,
Kita b’cerita dgn dia,citer ngan
tunggul lg baik...
Tp biler dia bercerita ngan kita???
Kita dgr,sepatah2 kite kena ingt...
klu x ingat kita yang kena marah
Ati kata x pe syg katakn…

Bilew kitew cyg org tu,,
Kita & dia lpr...
Tp kiter bg sume roti kita kat dia...
Ati kata,ala jaga lh ati dia,sian dia…

Bilew kitew cyg org tu,
Kiter sanggup bg dia rest biler dia letih,
Tp biler kita letih,dia srh jugak kiter lyn dia bila dia bsn...
Adil ker???Ati kata,ala bukan selalu pun...

Bilew kitew cyg org tu,
Kita jadi cam org giler dngr dia sakit,
Tp biler kita sakit,
Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan hari kesakitan kita,
Ati kata,ala x pe,x kn dia nak berkepit ngan kita 24 jam...

Bilew kitew cyg org tu,
Kita x pnh pntingkan diri sndri,
Tp dia hpokrit thp gaban..
Ati kata x per,dia mmg cm2 kene lah trima...

Bilew kitew cyg org tu,
Kiter syg nk tngglkn dia slama2nya,
Tp dia x tahu kiter b’dpn dgn maut,
Wlpn kiter skt,dia kata kat kiter,sakit bese2 jer,jgn nk mngrt...
Ati kata,cmnelah dia biler kiter x de,msti dia hepi...

Bilew kitew cyg org tu,
Kiter x snggp tngk dia derita,
Tp dia x prnh hargai diri kiter,
Ati kata, tau x btapa kita syg kan dia????

Bilew kitew cyg org tu,
Kiter snggup tngglkn dia selama2nya untk dia bhgia...
Tp adakah dia tahu pngrbnn kiter??
Ati kata,x pe,janji dia bhgia...

Bilew kitew cyg org tu, Kita tnggu dia lame pn x per, Tp biler dia tnggu kiter???dia mrh2... Ati kate ala,adatlah ada yang mnunggu & d’tnggu... Bilew kitew cyg org tu, Kiter x tdo pn x pe lyn dia yg ngah bsn, Tp biler kite bosan,ada dia lyn kiter??? Ati kate,x pe dia busy kott!!! Bilew kitew cyg org tu, Kita gdh ngan dia,kita dim jea... Tp dia heboh 1 dunia... Ati kate x pe,dia tension tue... Bilew kitew cyg org tu, Kita b’cerita dgn dia,citer ngan tunggul lg baik... Tp biler dia bercerita ngan kita??? Kita dgr,sepatah2 kite kena ingt... klu x ingat kita yang kena marah Ati kata x pe syg katakn… Bilew kitew cyg org tu,, Kita & dia lpr... Tp kiter bg sume roti kita kat dia... Ati kata,ala jaga lh ati dia,sian dia… Bilew kitew cyg org tu, Kiter sanggup bg dia rest biler dia letih, Tp biler kita letih,dia srh jugak kiter lyn dia bila dia bsn... Adil ker???Ati kata,ala bukan selalu pun... Bilew kitew cyg org tu, Kita jadi cam org giler dngr dia sakit, Tp biler kita sakit, Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan hari kesakitan kita, Ati kata,ala x pe,x kn dia nak berkepit ngan kita 24 jam... Bilew kitew cyg org tu, Kita x pnh pntingkan diri sndri, Tp dia hpokrit thp gaban.. Ati kata x per,dia mmg cm2 kene lah trima... Bilew kitew cyg org tu, Kiter syg nk tngglkn dia slama2nya, Tp dia x tahu kiter b’dpn dgn maut, Wlpn kiter skt,dia kata kat kiter,sakit bese2 jer,jgn nk mngrt... Ati kata,cmnelah dia biler kiter x de,msti dia hepi... Bilew kitew cyg org tu, Kiter x snggp tngk dia derita, Tp dia x prnh hargai diri kiter, Ati kata, tau x btapa kita syg kan dia???? Bilew kitew cyg org tu, Kiter snggup tngglkn dia selama2nya untk dia bhgia... Tp adakah dia tahu pngrbnn kiter?? Ati kata,x pe,janji dia bhgia...

love